Entradas

Mostrando entradas de junio, 2011

EL RETRATO

Imagen
Hoy he leído en internet que Bildu ha sacado el retrato del rey que presidía el salón de plenos de la Diputación de Guipúzcoa. Del rey de España, Juan Carlos I, claro, no estamos hablando de Elvis Presley, aunque bien cabía la posibilidad que los vascos tuviesen al cantante de “In the ghetto” presidiendo sus cosas.Jamás he pensado yo que llegaría a escribir un post con motivo de la defenestración, aunque fuese fotográfica, de nuestro rey. Aquí lo de “nuestro” es un posesivo de amplio espectro que sin embargo no abarca el plano emocional, más bien lo refracta.Pero, antes de nada, he de poner de manifiesto mi simpatía por Bildu. Creo que merecen una oportunidad. Han dicho que iban a ser buenos y hay que tomarles la palabra: se les mete otra vez en clase con una regañina y se les borra la falta de orden. Pero si lo primero que hacen es algo tan simbólico como lo que han hecho... oiga, no estamos para actos simbólicos contra el primero de los españoles (se me acaba de inflar el pecho, inc…

FONDÓN

Imagen
Así síntome ás veces, no fondo. Fítome no espello e levanto a camiseta e o que vexo ten dimensións inesperadas, por elexir un calificativo non belixerante. Apalpo a barriguña con ese cariño incondicional que se lle ten aos fillos tontos e prométome retomar o deporte. Así, en xeral, coma un enunciado de futuro que tanto sabe a pasado: “teño que facer máis exercicio”.O segundo punto do meu plan de acción ten que ver cos comestibles. Decido non probar nunca máis os doces, axudado polo asco que lles teño dende hai moito. Comezar polo máis doado é de triunfadores, din algúns. Coma eu mesmo. Despois anoto nalgunha parte da miña sique fondona que non tocarei máis nin un anaquiño de chocolate. Deseguido rebáixoo ás tabletas: non volverei paparme unha enteira. En canto aos xeados, ríndome nada máis pensar neles. De feito, vou á neveira a por un.Cando remato xa me sinto mellor persoa, preparado para planificar o meu regreso ao mundo dos homes esbeltos. Despiadadamente, fago unha lista de todo …

POLITIQUERÍAS

Imagen
--> Un conseller de agricultura de Catalunya ha instado al pueblo de dicha comunidad autónoma a consumir productos catalanes con argumentos como ”si entramos en un restaurante y consumimos vino de La Rioja no estamos ayudando al empresariado catalán”. Luego ha salido a pedir disculpas al mundo en general y a La Rioja en particular. Yo no sé si la farlopa ha bajado de precio ultimamente, pero ustedes disculparán también esta manía mía de andar buscando explicaciones a todo. Al principio yo achacaba estas boutades de nuestros políticos, y utilizo el posesivo con un sentido patriótico que algún día será reconocido, a la ingesta de barbitúricos provocada por el estrés que causa el cargo. El cargo de conciencia de lo que hacen sin que nos enteremos y el trabajo que pasan evitando que lo hagamos, enterarnos, o consiguiendo que lo hagamos demasiado tarde. A mi esa cosa que han llamado “inmunidad parlamentaria” me produce un subidón de adrenalina. Se incrementa mi fe en la especie huma…

PALABRAS

Imagen
-->
Topei cunha palabra o outro día, cando ía pola rúa Michelena. Estaba tirada no chan, murcha. Levanteina e dinlle acubillo no meu peito de chumbo, ese que agocha o corazón dun taxidermista de palabras. Era unha palabra pequena e doente, esquecida e talvez máxica. Iso do talvez vai porque nunca un é que de saber qué palabra vai resultar máxica e para quén, pero son moitas as veces que acontece. A min salvoume a vida unha palabra en dúas ocasións, cando era máis novo e xogaba a poñer a vida en xogo. A piques de rematar a miña andaina nesta orquestra na que tanto desafino, esa palabra púxome a pensar que a música é unha vocación moi importante. Doutra volta, estaba eu pescando no Miño cando pasa por Tui e o río quíxome papar e empezou a chamarme con berros abraiantes que, claro, só eu podía ouvir. E xa estaba disposto a deixar alí a cana e tamén as poucas gañas, cando un home que por alí pasaba preguntoume que si picaban e que lle gustaría estar pescando tamén e dixo “cómo te en…

DESCONFIAR

Imagen
Cierto día me levanté con una sensación extraña. Más que de costumbre, quiero decir. Me senté al borde de la cama y busqué dentro de mí una respuesta. Acabé muy rápido (y desde entonces vivo con la sospecha de que tengo un mundo interior del tamaño de una vivienda de protección oficial en el Congo) y no hallé nada (y desde entonces vivo con la certeza de que mi vida interior era un invento de mi psique). Todo esto me dejó con muy mal cuerpo, y no me refiero a las señales emitidas desde mi vegija para que visitase ya el water closet. En ese mismo instante, cuando ya iba a dejar que el cuerpo mandase que es lo que mejor se me da hacer desde hace mucho tiempo, atravesó mi mente una idea prodigiosa y, por una vez, se quedó en ella, tal vez haciendo turismo: tenía que dedicar el día a desconfiar. Atrapé la esencia de esa revelación y corrí literalmente al wc, confiando en que estuviese desocupado. Una señal de alarma se dio cita en mi fuero interno, fuera lo que fuese tal cosa: no podía co…

QUENLLA

Imagen
--> Hai un tempo avistaron en Pedras Negras (O Grove) unha quenlla peregrina. Cómo querían que fose a quenlla? Pois claro, e máis apenas saídos do ano santo, xa se sabe que por mar é máis difícil chegar a Santiago, que se non tes unha barca de pedra a man, vas aviado. Houbo unha época en que ao tiburón se lle dicía tiburón pero daquela a verdade e que cadaquén falaba o galego como lle petaba, menos os da Coruña que o falaban en castelán. A quenlla seica se deixou fotografar. Estará esperando que lle fagan un facebook, miña pobre. Non hai cousa que os galegos non fagamos nin lugar que non pisemos. Pódese atopar un galego en calquera recuncho do planeta, disposto a preguntarche algo se lle falas. A primeira vez que saín da península (ir a Portugal é obrigatorio para nós, como era facer a mili ou a primeira comuñón) atopei a un de Betanzos traballando no hotel onde estabamos. Púxose a falar con nós o último día, despois de que levabamos case unha semana mirándolle as orellas. Sonch…

QUE VAI CHORAR

Imagen
Acabo de ver en la tele a una señorita escuchimizada de esas que, previo pago de una buena talegada, se deja filmar pasando penalidades en una isla junto a otros individuos de similar catadura. A la pobre le enseñaron nosequé de sus familiares (yo sólo pasaba por el salón) y, como no le salían las lágrimas pues seguramente se las había comido, empezó a soltar gemidos, del verbo gimotear, no del otro, y a encogerse de hombros rítmicamente. Tuve que venirme para acá como un rayo. Mientras la agotada y famélica concursante perfecciona su versión de la llantina rentable pecuniariamente hablando, les hablaré del llanto en general. Comenzaré afirmando que uno no es proclive al mismo y que mucho ha tenido que ver la infancia barriobajera de uno en semejante tara, del verbo carecer, no del otro. Cuando éramos críos no se lloraba y quien intentaba hacerlo, compelido por un tortazo, pedrada o golpe contundente, era aplacado por un coro que le cantaba aquello de “que vai chorar, que nunca vai p…

ROBERTIÑO

Imagen
Todo comenzou en tve, nun programa que tiña Iñigo e no que había unha sección chamada “El Conseguidor”. Escribías unha carta (outro día explicarei qué raios era iso) e, se tiñas sorte, facían o teu soño realidade. Alguén soñou que poñían no programa unha actuación de Robertiño. Eu era un neno de exb que andaba pola casa a pintar a mona e fun pintala onde estaba a televisión. Cando vin aquel tipo cunha guitarra nas mans enriba do escenario, empapándose coa choiva (era o concerto de Hard Rain), cun pano na cachola en plan voume tapar un pouco... cando escoitei aquela descarga de electricidade e lume, aquela voz indescriptible... alí quedei espetado e todavía algo de min segue alí, naquela sala de estar, hipnotizado por bob dylan.
Despois Raúl graboume nuncha cinta basf (esto buscádeo na wikipedia) un disco dos primeiros: aquela voz rasposa e a guitarra a pao seco, como me poido gustar aquilo? se a primeira cassette que merquei foi Nightflight to Venus, de Boney M... o certo que despois…